Et nytt og bedre liv

Vel, det er vel ikke så mye nytt egentlig, men jeg føler det nesten sånn.

For første gang er jeg nemlig ferdig med fjorårets album den 3. Januar! Det er bare utrolig. I fjor på denne tiden hang jeg etter flere år, så jeg måtte begynne med albumet for 2015 og oppover. 

 

 

Nå har jeg jo vært så “heldig” at jeg har hatt en del tid til overs når jeg ikke har jobbet, men det har tatt mange, timer, dager og mnd. Så jeg bestemte meg i fjor, at nå skal albumet lages fortløpende, og ikke vente på at året skal bli ferdig.

Gjorde det jo slik i gamle dager også  men da var det litt færre bilder for med 24 eller 35 bilder film knipset jeg ikke i hytt og pine.  Da ble det et, maks to av hvert motiv. Nå blir det jo mange flere for det er så altfor enkelt med digitalkamera. 

Som Olav sier, så er det bare å slette og sortere med en gang, og nå skal jeg være flink og gjøre det.

Så derfor føler jeg at jeg har begynt et nytt og bedre liv. Fikk til og med gått igjennom hele året igjen og slette masse bilder som ikke var noe å samle på.

Før er det Olav som har gjort den jobben, men har nekta siste 2 åra. Og for å si det sånn, jeg skjønner han godt. Makan til mye ræl jeg tar vare på! 😉

Men nå har jeg lært (tror jeg) 🙂

Så det gjenstår å se i 2019, men “I,ll do my very best ”  😀

Ønsk meg gjerne lykke til!

 

#nyttår #forsett #sortere #bilder #album #foto

18 kommentarer
    1. Hihi, lykke til… jeg har også bøttevis med bilder… så flink du er som har fiksa album allerede! Der har jeg en jobb fra sååååå langt tilbake…. klem <3

      1. Margrethe: Tusen takk for det. Ja, det er utrolig god følelse å endelig være helt ajour. Det er mange år siden jeg har sånn kontroll. Takket være mange fridager 😉

    2. Ha-ha, jeg skjønner også at han ikke gidder rydde opp etter en blogger. Vi tar jo SÅ mye bilder 😀 Ikke lett for andre å se verdien i alt 😀 Jeg setter ikke noe i album lenger…

      1. frodith: Ja, ikke noe problem med å forstå det. 🙂
        Jeg bare må ha bildene i album, har gjort det siden jeg fikk kamera da jeg var 12. Så det fortsetter jeg nok med. Nå er det jo mye artigere med fotobøker. Blir en helt annen følelse, for jeg kan lage mer ut av det. 🙂
        Og jeg skal si deg, det var mye av det jeg hadde som ikke jeg heller så verdien av når jeg virkelig sorterte skikkelig. Altfor mange nesten like bilder også 🙂

    3. Kjempeflink du er da 🙂
      Jeg har masse bilder på PC’n min, og jeg har lagt dem i kataloger etter år, måned og dato. Er litt systematiker av meg. I tillegg har jeg brent dem på CD, og lagret CD’ene i safe.
      Det er jo kjempegodt å være ajour også 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Toril: Tusen takk for det. Ja, her er også alle årene i kataloger på mnd og år. Og de er lagret på flere harddisker. Så det skal godt gjøres å miste alt 😉
        Men jeg må ha dem i album også. Mye artigere å se på bildene og vise dem frem da.
        Ønsker deg en fin fredag, og God helg! Nå har jeg tenkt å komme meg på Fitnesspoint og trene 😉 Klem fra meg <3

    4. Lykke til, det trenger du! Det blir jo tatt så utrolig mange fler bilder etter at digitalkamera og mobiler ble tatt i bruk. Det å lage fotobok er STOR jobb. Jeg tenkte å begynne på 2018 nå, men burde egentlig lage fortløpende, og så bestille på nyåret nå det er tilbud. Kanskje til neste år?

      1. margarites: Tusen takk. 🙂 Ja, til neste år klarer du det 😉 Veldig godt å være ferdig med det. Bare ha nyttårshelga igjen 2. Januar som jeg hadde i år. Såå godt!

    5. som blogger tar vi nok mange bilder som egentlig mest er for bloggen og ikke mer å samle på etterpå,ser jeg har jo masse bilder av brød,kaker,matlaging,sopper og slike ting,det er jeg i ferd med å slette nå,for slike bilder trenger en ikke å samle på.Fotobøker er kjekke å ha,jeg prøver å lage en av våre sommerferier,har laget til hvert av barnebarna,dyreliv her jeg bor og nå er det min pappa og meg på han siste reise i livet dei siste 2 årene,veldig kjekt for dem som kommer etter oss mener iallefall jeg :=) så kos deg med bilder og fotobøker

      1. fruensvilje: Ja, jeg er enig med deg i det. Veldig kjekt for de som kommer etter oss å finne album også. Mange bilder som bare er til bloggbruk ja, og de har jeg begynt å slette fortløpende.
        Jeg lager album til barnebarna til konfirmasjon, så det første har jeg klart til konfirmanten i mai. 🙂 Da får de jo litt historie med oss også. Koselig med album. <3

    6. Lykke til 😊 Jeg kjenner meg så godt igjen, for jeg drukner i bilder og mange av dem er jo også helt like. Har lovet meg selv å rydde opp mange ganger, men det er litt av en jobb så jeg utsetter det hele tiden. Ha en fin fredag.

      1. Vera Lynn: Tusen takk for det. Ja, jeg har også utsatt det, eller ment at jeg hadde sortert bra nok, men når mannen ikke er enig, er det bare å gjøre det bedre 😉
        Og det trengtes, så det er bra han blir litt streng innimellom. 🙂 Han er arkivar, så han er mye flinkere til å sortere og rydde enn meg. Veldig godt, for det blir så god plass i kjøleskapet m.m. når han rydder 😉
        God fredagskveld! 🙂

    7. Måtte le, for her kjenner jeg meg igjen. Hjelp så mange bilder man har. Jeg har faktisk laget 2018 albumet nesten klart også, men mangler tre år før det!!!! Jeg skal få det på plass, for jeg liker å se album. Bilder på dataen må jeg jobbe hardt med en stund, for slett ikke alt trenger jeg å ta vare på. Flink du!

    8. Lykke til! Dette blir bra! Jeg laget alltid album av bilder før. Barna fikk hver sine album også, mange av dem….Men i dag har jeg bare digitale bilder og har dem på PC og lagret i Min Sky på nettet….Å lage fotobok av dem har jeg aldri gjort, men kommer kanskje til å gjøre det. Til jul fikk jeg fotobok med bilder av barnebarna. Koselig.

      1. pensjonistgunna: Tusen takk for det . Ja det er veldig koselig gave å få. Jeg lagde også album til ungene, men da limte jeg inn og skrev ved siden av bildene. Koselig det også.
        Men så kom album med plastlommer, og da tok det over for det gikk jo raskere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg