En fredag med vekslende følelser…

En nytelse å gå til bussen på vei til dagens trening…det er så vakkert med alle høstfargene. 🙂

Ved St. Olavs hospital…

Utpå ettermiddagen fikk vi melding fra tanta mi om at hennes søster, min tante nå har fått beskjed om at legene ikke kan gjøre mer…

Vi har forstått hvor det bærer hen, men det er tøft å få denne beskjeden likevel. Hvordan må det da ikke føles for hennes nærmeste… Så fra å føle at dagen egentlig var ganske god, til å kjenne denne fortvilende følelsen av avmakt og hjelpesløshet i tillegg til sorg..det er en berg og dalbane. 

Også får man dårlig samvittighet over at man klager over små ting, eller at man allikevel klarer å tenke på annet enn henne. Men vi kan ikke gjøre annet enn å be for henne og familien. At de får styrke oppi alt. Og tankene er hos dem.♡

Vi tok turen utover til Huset i Gjengstøa igjen og det var mange motiver på veien..

 

 

Vi var innom kirkegården med roser på svigermors grav. Fint å se lysene tent..

 

#følelser #farger #høst #natur #naturbilder #foto #hverdag #hverdagen #fredag #kreft #kirkegården #lys #blogg

10 kommentarer
    1. Vondt når de folk man kjenner blir syke og særlig når en ikke kan få gjort noe… Vakre bilder og en gåtur kan være fint for å klarne tankene litt… Alle gode ønsker til deg og dine <3

    2. Det er vondt når sånt skjer.Jeg har også nære som er syke, og sliter med kreft. Men jeg tror at vi kan ikke sitte i den sorgen hele tida. Jeg tror ikke det er riktig at vi bare være i sorgen, og ikke trenger ha dårlig samvittighet for at vi kjenner glede innimellom. Har man nære man må ta vare på i tillegg, så tror jeg det er viktig å få energi fra et sted og kjenne glede. Da har man mer å gi også 🙂

      1. frodith: Takk for de ordene! Er enig med deg i det. Uansett så må man leve sitt eget liv samtidig som man er der for de som står midt oppi dette. Livet er slik… og man må hente energi for å klare dette også.

    3. Flotte bilder! men trist å høre/lese om sorgene dere er i…uff…en tung tid….føler med deg!

    4. Da må jeg også fortelle hva hun sa, min kjære søster som sliter med kreft: ” Ikke si stakkars når jeg dør, for da er det bare godt å få slippe!” Det er såre og sensitive ting dette. Men vi kan be for dem og tenke på at ikke en spurv faller til jorden uten at Gud vet det. Hvis det kan være noen trøst da. Jeg tror vi har Gud med oss… Vi må prøve å tro det!

    5. Hei!
      Det er trist når slike beskjeder kommer……………….. det er tøft……..man må ha troen på det gode <3 Opp i alt det elendige klare å ta vare på de rundt. Og jeg vet at over lengre perioder er det ikke noe godt for noen med bare sorgen. Man trenger glede for å klare sorg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg