Dette skulle jeg ikke gjort

Tror jeg gjorde noe rimelig dumt nå. Først var jeg flink og gikk og trena.  7 minusgrader ute, så jeg kledde meg som jeg skulle til nordpolen  😉

Og det var akkurat passe! 🙂

Gikk innom butikk på vei hjem for jeg trengte litt ingredienser. 

Så ble det lunsj før jeg satte i gang med å gjøre disse dumme greiene.  Uten å tenke vispet og smeltet jeg fløte og sjokolade. Blandet det med mye annet godt, litt Japans ris, litt corn flakes, og til slutt peanøtter. Tok det hver for seg for jeg ville smake hva som er best. 

Og ikke bare det, jeg satte smultringdeig og kjevlet og stekte det. Bare sånn ca 30 år siden jeg lagde smultringer sist 😉

De første ble tynne og rare, men så fikk jeg dreisen på det. Heldigvis lagde jeg igjen bare halv porsjon.

Bare for å være sikker på at det ble nok søtt, så rullet jeg et par i sukker også 😉 Burde vel være syltetøy og krem også forå være helt sikker 🙂

Lurer du på hvorfor jeg ikke skulle gjort dette?

Det var jo bare så altfor godt! Herlighet som det smakte med fersk smultring og peanøttsjokolade og kald melk til.  Mmmm…masse herlige kalorier, og ikke minst knakende godt!

Huffamegen,  nå er det bare å slå på viljestyrkebryteren for fullt! 😀

Hvordan er det med deg,  har du viljestyrke?

 

#smultringer #risboller #peanøtter #cornflakes #søtt #godt #viljestyrke #jul

22 kommentarer
    1. Flink da og prøvesmake må du jo gjøre. Her stekes det ribbe idag og jeg har laget noe av det beste jeg vet. Peanøttkake. Så godt. Det ble noen never peanøtter på meg og litt sjokolade og ja, jeg har også prøvesmakt. Sukk så søtt og så godt. Jeg får gå en tur ut og trimme etterpå. Ha en fin dag videre 🙂

    2. Nei..den viljestyrken har jeg mistet et sted på veien….hihihi..Har jeg noe i hus..så må det bare spises..Så dette hadde nok ikke overlevd til jul hos meg…Men..det så supergodt ut….og håper du har viljestyrke nok…hihih…

    3. God morgen.Først av alt må jeg si meg lei for å ikke ha vært her hos deg på lenge,jeg har rett og slett ikke tenkt over att ikke alle har blitt flyttet over til ny platform ennå ,nå fant jeg deg gjennom komentaren din hos frodith :=) du har sannelig laget mye godt,det går bra det er lov nå i desember :=) desuten er dei i adventstiden dette smaker best :=)og så må jeg få gratulere deg så masse med jobb,det var kjekt å lese og håper du vil trives :=) ha en fin dag da :=)

      1. fruensvilje: Hei og takk for det. Ikke så enkelt å holde styr på alle når man har flyttet. Håper jeg kommer etter snart jeg også. 😉 Det er kun arbeidstrening foreløpig, men jeg håper jo det blir fast etterhvert, og at jeg klarer 100 %. God adventstid, og ha en fin dag! 🙂

    4. Nam, her var det mye godt! Og litt julegodt skal man jo ha i julen. Jeg har også laget smultringer i år og de blir gode. Jeg fryser dem og tar opp og tiner i ovnen når de skal brukes. Da blir de helt som nystekte… Vi får heller prøve å gå litt ekstra eller trene litt ekstra for å få bort disse ekstra julekaloriene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg