Corona – Covid – Delta – Omikron

Kjært barn har mange navn, heter det.

Om disse navnene er så kjære, det kan diskuteres.  Ja, vi trenger ikke diskutere akkurat det.

Alt som denne Pandemien inneholder, er absolutt ikke kjært.

 

 

Etter de første smittetilfellene, har det gått fort. Mange har vært syke, og er syke.

Mange døde,  og vi har sett på nyheter fra hele verden hvordan det har eskalert.

Det gikk raskt til den første vaksinen var produsert, og det har vært mye styr også rundt dette.

Vaksine, eller ikke vaksine….

Det er mange forskjellige meninger om dette, og jeg tror vel i utgangspunktet at alle er enige i at det ikke er noen som vil ha covid, delta  omikron etc.

Og ingen som vil ha bivirkninger fra vaksinen…

Jeg har valgt å ta vaksine, både 1. og 2. dose,  og jeg regner med å få 3. dose i slutten av desember, eller januar.

Jeg forteller ingen  hva de skal gjøre, men jeg er fascinert over at til tross for alle uvaksinerte som har blitt syke, og som da sier: Ta vaksinen, og tar vaksinen selv etterpå, så er det fortsatt mange som ikke tar vaksinen.

Jeg er for fritt valg, og jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst til å ta vaksinen selv, men jeg blir bare forundret, og fascinert over oss mennesker og hvordan vi tenker, og hva vi gjør, og ikke gjør.

Noe annet som også er interessant med dette, er å se filmer og serier som har med denne pandemien.

Som jeg har nevnt tidligere,  ser vi på: Alaska, the last frontier, og der har de nå, i sesong 10, fått info om Pandemien. Interessant å se 🙂

Det viser bare hvor omfattende, og verdensomspennende dette er.

Legger ved en link til FHI sine sider om dette temaet, selv om du nok er ganske metta av å høre, lese om det

FHI

 

Hva jeg vil med dette innlegget?

Egentlig bare å sette ord på mine tanker, og funderinger. Også på en lørdagskveld. ☺

 

 

8 kommentarer
    1. Det blir en del tanker og funderinger rundt dette her, ja….. enda mer nå når alt går over i grått igjen, lissom! Jeg forundres også over standpunkter og ideer mennesker har! Vi er noen snåle dyr! Jeg følger mitt standpunkt iallfall – og det er å vaksinere seg denne gangen. Syns ikke jeg har noe særlig annet valg egentlig! Bra at du tar det opp – og bra skrevet! Klem <3

      1. Tusen takk! 🙂
        Jeg har ikke skrevet så mye om det før, for jeg føler det skrives nok om egentlig, men litt godt å bare få ned tankene rundt dette her også. 😊
        Jeg følte også det er veldig riktig å vaksinere meg. Med gamle foreldre en mann med underliggende sykdom, for alle rundt meg, og sist, men ikke minst meg selv 🙂 Klem ❤

    2. Ja, jammen har tankene kvernet mye rundt dette hos meg også. Ja, vi kan jo velge, og det synes jeg er riktig. Men jeg fikk ikke egentlig velge, da mitt immunforsvar er så nedkjørt at jeg er skikkelig i risikosonen. Det var ikke et valg. Jeg ønsker jo å leve lengst mulig, ikke stryke med av covid bare fordi jeg skulle pirke på dette med vaksinen.
      Etter 3 doser håper jeg at alle antistoffene nå er på plass. Lurer på når dose 4 plinger inn hos meg?
      Vi er leie ja, men dette er fortsatt en del av vår tilværelse. Vi får gjøre det beste ut av situasjonen ❤
      Ha en fin lørdagskveld ❤ Klem

      1. Takk for det.
        Ja, vi må bare gjøre det beste ut av det, og vi fortsetter som vi har gjort siden det startet, holder oss mest for oss selv ☺
        Forstår godt at du ikke hadde så mye valg, og det er lurt å ta vaksinen tenker jeg 🥰
        Ønsker deg også en fin lørdagskveld! Klem ❤

      1. Ja, det håper jeg også. 😊 Godt å få skrevet det ut av meg det hjelper på hodet det 😄 God klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg