Blir litt lei meg

Blir lei meg når mora mi ringer og føler seg ensom. 

Nå er hun en person som liker å ha folk rundt seg hele tiden, og da kan helgene bli litt tunge.

Spesielt lørdag og søndag merker jeg at hun synes det bli stusselig. 

Vi bor jo for langt unna til å ta en tur ofte, og jeg kan bare ikke ha dårlig samvittighet for det.

Men enkelt er det ikke 

Nå er hun jo også mer avhengig av hjelp etter at hun falt, og klarer ikke gjøre så mye selv. Hun kommer seg heldigvis rundt i rullestol, men lite folk å treffe på huset nå som det er mye ski m.m  på TV. De har ingen felles TV stue, og da blir alle sittende hver for seg.

Hun har det godt der hun er, men det er tungt å høre den triste stemmen flere ganger om dagen. Det gjør jo noe med meg også. 

Ikke lett å bli gammel og dårlig, selv om man har stor familie.  Er ikke enkelt å få til å besøke henne så ofte som hun ønsker. (Da måtte det vært noen der nesten hele tiden 😉  ). Så jeg ringer ofte, for det hjelper noe på savnet sier hun. Og da er jo det det minste jeg kan gjøre. 

Jaja, det var dagens lille hjertesukk! <3

 

Arkivbilde fra vi var hos mamma i november 

 

#mamma #ensom #gammel #tlfsamtale

18 kommentarer
    1. Det er ikke lett når familien bor på ulik kant av landet, eller langt borte fra hverandre generelt. Jeg kjenner til den følelsen. Koselig bilde av dere, og fint at man har telefon i det minste 🙂

    2. Det er ikke enkelt det der nei. Mamma har liksom ikke samme behovet for kontakt med folk hele tida. Og nå bor hun jo på sykehjem og NOEN kommer jo innom ofte der for å stelle henne. Sengeliggende. Og vi er der en gang i uka stort sett. Og det kommer andre kjente innom. Men man skulle gjerne vært oftere men det går ikke. Bor 4 mil unna.

      1. frodith: Nei, det er ikke enkelt. Mamma glemmer både at hun har hatt besøk og at vi har ringt, så nå om dagen blir det litt ekstra. Hun har hjemmesykepleien som er innom flere ganger daglig nå. Så hun er ikke så alene heldigvis 🙂 Dere er flinke med moren deres. <3

    3. Hmmm – ikke lett å bli eldre… blir mye aleine… og ikke lett å være datter heller, langt unna også! Godt det finnes telefon iallfall! Klemmer <3

      1. Margrethe: Nei, det er ikke lett. Men har heldigvis flere søsken som bor nærmere, så de tar jo den største biten med besøk. Fint med tlf ja 🙂 Klem til deg <3

      1. Cassandra: Tusen takk for det. Ja, hun er en varm og god person 🙂 Ikke enkelt, men slik er det nok for de fleste av oss en periode i livet. Ønsker deg en fin dag! 🙂

    4. Ja det er trist, og vanskelig…Husker det så godt selv med min mor…jeg bodde bare en times kjøring unna..men hadde jo mitt liv…så orket ikke dra mer en en gang i uken..og følte hele tiden på det at hun var alene og ikke hadde det bra…uff…er ikke lett å bli gammel og avhengig av andre..Så jeg skjønner litt hvordan du har det….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg