5 kakeslag i boks 😀

Julekvelden på kjerringa?

Nei, ikke her i huset i år 🙈😄

Nå er 5 kakeslag i boks, og så får vi se om jeg baker er par slag til.

Det skal jo være 7 slag til jul. Ihvertfall var det det som var vanlig den gangen alt var Bedre før  😉😊

Om jeg syntes jeg pyntet juletreet tidlig i år, så pleide jeg å bake kakene i desember, ikke november.

Før så var det rengjøring av skap, tak og vegger m.m. i november, men har sluttet mer eller mindre med det også jeg. 😁

Jeg har funnet favortittkakene på butikken jeg. Akkurat disse kakene synes jeg er så gode, at jeg ikke savner alt jeg pleide å bake selv før.

Ikke reklame

Og om du husker DETTE innlegget på bloggen min nouw.com/hverdagenformeg, så vet du at vi får hjemmebakte krumkaker av søstra til Olav. 😄

Hvilke kakeslag bare MÅ du ha til jul?

 

#kaker #småkaker #jul #bake #7slag

 

12 kommentarer
      1. Ja, jeg er også glad i å bake, men orker ikke bake så mye, så da blir det sol regel bare et par hjemmebakte slag nå. 🙂 Er best det en baker selv 😊

    1. Kjøpekaker er også godt ja! Jeg har bakt utrolig lite de siste åra = ingenting…… det beste jeg vet er Berlinerkranser, Sandnøtter og Finske pinner…..! Kanskje jeg skal bake dem i år?? 🙂

      1. Sandnøtter pleide jeg å lage også. De er veldig gode. 🙂
        Finske pinner vet jeg ikke åssen er, men jeg har bakt brune pinner. Kanskje noe av det samme? 😊
        Ja, kanskje du skal bake litt? 😀😘

    2. Kjøpekaker går kjempefint, og smaker kjempegodt. Synes det er kjempekoselig å bake, for det er så godt å få lukten av julekakene i huset. De blir ikke spist, og vi ender opp å slå ut mange av dem i mars/april.

      Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril kattene

      1. Her blir de spist, for det er så få. Både de jeg kjøpet og baker. Slutt på store porsjoner 🙂
        Også spiser vi dem i hele desember, for det er da de smaker best.
        Klem til deg 🙂❤

    3. Må egentlig ikke ha noe spesielt selv. Mannen min liker krumkaker og det baker vi sammen. Jeg baker det jeg synes er godt og ofte prøver jeg noe nytt. Ikke alt er vellykket, men det går så fint det også. Pepperkaker kjøper jeg, for de synes jeg er godt og havreflarn. Ja, kaker er godt det, om man har bakt selv, eller ikke. Kos deg 🙂

      1. Takk, jeg koser meg. Havreflarn er godt ja. Lenge siden jeg har spist, og bakt det. 😊 Kanskje jeg skal bake det i år? Får se på det 🙂
        Kos deg du også ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg