Tømmer hyller, skap og boder

Om jeg har pakket og flyttet en del ting allerede, så står det jo igjen mye enda.

I dag satte jeg i gang med å tømme den ene boden i kjelleren først.  Det gikk fort, og var bare noen runder opp og ned 2 etg.  Fordelen med å bo i andre etg. Det blir ikke så mange trapper å gå. ☺

 

Ettersom jeg er gift med en arkivar, så blir det ikke mye oppsamlet rot i bodene våre.  Med jevne mellomrom, sorteres og kastes ting vi ikke har brukt på en stund. Og esker/emballasje vi har tatt vare på til garantier går ut.

Derfor var det fort gjort å tømme nettingboden i dag.

Mannen skal få sortere de siste eskene for å vite hva vi kan kaste.  Hans domene det. 😉

Vi skrev også under kontrakten i dag, så nå eier vi ikke denne leiligheten lenger enn til overtagelsen 1. april. 🙂

Spennende med ny tid, og nytt, om enn kjent sted for oss.

Den nye eieren skal komme innom for å måle opp litt, for hun skal pusse opp hele leiligheten, og da blir det nytt kjøkken. Noe vi har snakket om å gjøre også, men vi bare lakkerte skapdørene så lenge ☺

 

Jeg har fått tømt mye av det ene skapet på vaskerommet, og nå syntes jeg at jeg fortjente en bloggpause.  Dere må jo oppdateres 😉😁

 

Vel, ikke sikkert dere synes det er så spennende, men dere får nå det likevel 😀

 

Må også planlegge så jeg får truffet de jeg ønsker å treffe før jeg flytter. Ikke for at jeg kanskje aldri ser de igjen, og vi følges jo på sosiale medier, men det er koselig å gjøre det nå som jeg har enklere mulighet.

 

I dag fjernet jeg resten av julepynten også, dvs. lyslenka på verandaen.  Pakkes bort, og tas med utover neste gang.

 

Vi ønsker oss mildvær og bare veier nå, for vi må ha med oss hengeren en helg. Ikke plass til alt i de små bilene våre 😉

Men du verden så mye vi har klart å stue inn likevel.

Håper du har en fin dag, det har jeg i dag, og det er godt å kjenne at kroppen er litt bedre i dag. Får bare prøve å ikke være for flink, for det er fort gjort når det er så mye å gjøre, og lysten til å gjøre det er der. ☺

 

Fortsatt god mandag!  😀

10 kommentarer
    1. Høres ut som dere har kommet langt i utflyttingsprosessen! Alltid greit å rydde skikkelig når man skal flytte, for ofte har vi alt for mye rot og skrot, dill og dall, og man kan jo ikke ta vare på alt. 😀 Gratulerer med salg, forresten!
      PC-skjermen din røper at du har vært inne på bloggen min i dag! 😂

      1. Hehe..jeg så det, og tenkte at det var helt greit at det lå ute 😉 Første tanken var å ta bilde på nytt, men hvorfor skulle jeg det? 😀 Vi har kommet ganske langt ja, og godt er det.
        Første pri er å tømme bodene, for kjøper har ønsket å lagre litt der. Hun ønsket i utgangspunktet å flytte inn senest 1. mars, helst midten av februar, men det blir litt knapp tid for oss 🙂

        1. Det er jo dere som bestemmer dato, med mindre dato er forutsetning for kjøp. Veldig snilt av dere å tømme bodene, slik at kjøper kan begynne med innflyttiing tidligere. 😊

          1. Ja, vi holdt på datoen vi hadde bestemt, for Olav må jo bli ferdig å jobbe først 😉 Og hun tok det likevel, men enkelt for oss å hjelpe henne litt med lagring 🙂

    2. Flytting krever litt jobb det, godt dere har kasta litt underveis da.. 🙂 Vi hadde såååå mye på loftet da vi flytta, så mesteparten måtte vi kvitte oss med..ikke plass her i leiligheten.. Spennende med nytt da.. gode ønsker med det 🙂 Ha en fin kveld <3

      1. Takk for det. Ja, det blir spennende å bo der vi har vært bare i helger og ferier. Blir nok en annen følelse tenker jeg. Det er litt for stort hus, og mye å sortere og kaste m.m. der. Står igjen mye fra Olav sine besteforeldre, og vi har jo også lagret en del der. Så før vi om noen år skal til leilighet igjen, så må vi kaste, gi bort, selge, og høre hva ungene vil ha. 😉 Men det skal vi gjøre rom for rom etter at vi har flyttet dit. 🙂 Ha en fin kveld du også. <3

    3. Du er godt i gang og det er jo helt suverent. Utrolig mye man eier og har altså, har jo flyttet noen ganger jeg også og det er mye styr! 🙂

      1. Ja, vi er godt i gang, og samler alt på et sted ihvertfall 😁 Har rydda, solgt og kasta en del også, og mer blir det etterhvert.
        Det er litt styr, men jeg er jo heldig som ikke jobber samtidig 🙂

      1. Ikke sant? Jeg er heldig, og lærer meg jo å kaste, gi bort mer som jeg ikke trenger. Har vært vant til å ikke ha så mye av alt så nå som jeg har mulighet til mer, så må jeg kvitte meg med litt etterhvert også. 🙂
        Blir en del igjennom årene en tar vare på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg