Ryddemani 😄

Du har kanskje fått med deg at jeg holder på å rydde litt i gamle ting, og holdt på med Dias for en mnd siden.

Forrige fredag gjorde jeg med helt ferdig med dem, og jeg mer enn halverte beholdningen med bilder.

Så nå selger, eller gir jeg bort 978 diasrammer 😀

Som det står i overskrifta,  så har jeg litt ryddedilla for tida.

Har jo noen esker på mørkeloftet jeg har gått igjennom, og det står igjen et par stk.

Jeg har også sett på “Rydderevolusjon” på tv og blir bare enda mer inspirert 😀

Så i går, når jeg måtte ta ut alle skuffene under vasken for å komme til rørene, (vi skulle gjøre dem rene),.. så ryddet jeg samtidig.

Disse var i utgangspunktet ryddige, men etter tips fra Desta på Rydderevolusjon, så endret jeg fra at alt lå i lag oppå hverandre,  til slik som dette

 

Mye enklere å se hva vi har da 😀

Så fikk jeg kastet mer slitte, gamle kluter m.m.

Du skjønner det at…noen har dilla på å kjøpe ting, sko eller klær.. 😉

Jeg har dilla på å kjøpe gode kluter. Ser jeg slike kurver med kluter i butikken, er det vanskelig å gå forbi. De roper liksom på meg 😄

Men neste gang skal jeg huske Desta,s råd:

“Spør deg selv…trenger du flere kluter?” 🤪🙈

Og svaret er nei…for jeg har en kurvskuff til med nye kluter på lageret 🤣

Skuffen med hansker, luer etc ryddet jeg på samme vis

Capsen til Alvin fikk også sin plass 😄

Det blir fortsettelse i klesskapene oppe, men ikke enda. Så mye annet jeg har å gjøre også sjø 😀

Men skuffene på kjøkkenet ryddet vi for en tid tilbake, og vi la vekk over halvparten av bestikk m.m.

Gir ikke bort enda, for vi måtte først finne ut om vi savnet noe av det.

Ble jo minimalt igjen ☺️

Det som er fint, er at når det er såpass lite, så er det så enkelt å holde det ryddig. Slik har det vært siden vi fjernet alt det overflødige, like ryddig hele tida 😀

I denne kan nok enda mer fjernes tenker jeg..

Så langt, etter noen mnd, så har vi ikke savnet noe, og husker nesten ikke hva vi hadde 😁😉

Så det er sant som Desta sier, vi trenger ikke så mye, og det er så mye enklere å finne det man skal ha, når skuffene ikke er overfylte. 😀

Hvordan er det med deg? Liker du å rydde? ☺️

18 kommentarer
    1. Jeg er litt som Connie – jeg liker ikke å rydde, men jeg liker å ha det ryddig og orntlig! Mitt verste felt er klesskapet…. grøss og gru…. 🙂 Du er veldig flink – det blei skikkelig orntlig, og det er jo sant, man trenger jo ikke ørten av hver ting! Klem <3

      1. Da er vi nok flere i samme bås, for det er ikke alltid jeg liker å rydde heller, men så mye lettere når vi har mindre. 🙂 Man trenger absolutt ikke ørten ting av hver. 😀 God klem <3

    2. Jeg liker å rydde og lage systemer, men problemer er at de andre i huset ikke liker systemene mine og da er vi like langt.😅😱🙈
      Flotte og organiserte skuffer hos deg.👌🏻🤗
      Jeg trenger visst å rydde i både skuffer og skap.😅

      1. Det er veldig godt å få gjort det. Og hos oss er det mannen som er best på å ha det ryddig hele tida, så her er det jeg som må minimalisere, og holde det jeg/vi organiserer. Han har jo jobbet som arkivar, så han er en kløpper til å ha, og følge systemer. Utfordringa er at han ofte endrer systemene, så det som gjaldt i dag, trenger ikke gjelde i morra, men ryddig er det 😉

    3. Herlig å se hvor fint og ryddig det blir i skuffer og skap. Ja, jeg liker også å rydde og ha system på ting, men etter å ha sett prosjektene dine, ble jeg enda mer inspirert. Og Rydderevolusjonen liker jeg også 🙂

      1. Ja, det er artig og lærerikt, og fascinerende hvordan det kan blir hos enkelte. Vi har det ryddig stort sett, men nå blir det enda enklere å ha det ryddig hele tida. 🙂 Begynner å bli veldig glad i mindre ting og tang rundt meg 😊

    4. Jeg kan ikke fordra å rydde, hvis jeg skal være ærlig. Vel, nei det å rydde er nok ikke så ille, men jeg sliter veldig med å kvitte meg med ting jeg har. Det ligger for mye følelser i mye av tingene, og da klarer jeg ikke å kvitte meg med dem. Jeg ser aldri på sånne ryddeprogram, for jeg blir bare stresset av det. Kunne aldri ha vært med i et sånt program. Klems 🤗

      1. Jeg kunne heller ikke vært med i sånt program. Må ha kontroll selv på hva jeg vil ha og ikke ha. For jeg er sånn som deg, følelser knyttet til en del ting, men har blitt litt flinkere til å kvitte meg med noe der også. Men jeg har jo barn og barnebarn også, så jeg leverer litt til boder og loft hos dem 😁😂

    5. Ja, det er fint å ta en ryddetid av og til. Vi bruker jo ikke det halve av det vi har i hvert fall. Men noe er det gøy å ta fram av og til. Men kluter, det har jeg nok av også. Godt å få oversikten. Flink du. Klemsiklem 🙂

      1. Veldig deilig å få oversikten. Og jeg fortsetter ryddinga etterhvert. Litt om gangen. Loftet står for tur når det blir mildere i været. Er så kaldt oppå der 🙂 God klem 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg