Pusse kobber, messing og sølvtøy

Det er noe jeg husker mamma gjorde hvert år før jul.

Og det siste uka også. Ja, alt skulle gjøres siste uka den gangen.

Nå har ikke vi så mye hverken kobber eller sølvtøy, men litt har vi.

Vi har et par små julestjerner som passe fint i messingpottene, og de har stått i kjøkkenvinduet noen dager, men nå orket jeg ikke se lenger på dem uten å pusse dem

Etter frokost fant jeg derfor fram messingpuss, og satte i gang 😀

Det tok ikke så lang tid, og selv om de ikke er så fine lenger, og har litt svarte flekker, så ble de ihvertfall mye blankere ☺️

Litt koseligere å ha dem framme nå 🙂

Hvordan er det, har du noe sølvtøy, eller messing å pusse?

12 kommentarer
    1. Så koselig med nypusset. Jeg har ikke mye sånt, men det jeg har får seg en puss i desember ja. Koselig når det skinner litt her og der. Flink du. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk for det. Skal se over sølvtøyet også, men det holder seg stort sett fint, for jeg pakker det inn ☺️ Koselig når det blir blankt og fint 🙂God klem❤️

    2. Jeg hadde også strengt pusseregime av sølvtøy før i tida. Har nok blitt mer slurvete med årene, men kanskje gjør jeg det i år… 😀 Messing har jeg ikke.

    3. De ble veldig fine nypussede.🤩
      Jeg har ikke kobber i huset lenger, men litt sølvtøy har jeg som må pusses litt av og til.
      Det hører liksom med i juleforberedelsene det.🥰🎄🎅🏻

    4. Flinke du! Jaaaaa… jeg har bittelitt messing – og så har jeg sølvtøy som jeg skal bruke til jul! Det må pusses ja….. stakkars hendene mine, hihi! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg