Løvetann

 

Løvetann er fint, men når den popper opp over hele plenen, da vil vi ikke ha den.

Så i går tok jeg en liten runde og fjernet en del løvetann med rota .

 

Er vel ikke akkurat Løvetannfjerner, men den er veldig grei å stikke ned med  slik at jeg får den opp med rota.

Løvetann er spiselig, og det er nok noen som bruker den i mat nå også.

HER kan du lese mer om hva du kan bruke løvetann til. Kanskje jeg må begynne å samle den til mat i stedet for å kaste den?

Er litt dårlig på sånt jeg. ☺️

Men jeg vet om 2 personer her på blogg.no som er gode på å bruke ting i naturen også. Sikkert flere som gjør det her, men det er Natheless og Fruensvilje som jeg kjenner til.

Stikk gjerne innom dem for gode tips 😀

11 kommentarer
    1. Tusen takk du! Herlig med mat fra naturen. Men det er veldig viktig å lære seg hva som kan spises og ikke. Jeg bruker stadig nesler, kløver, stemor, gressløkblomster, skvallerkål, almefrø, granskudd, svanedunsbregne og meldlestokk. Ikke det at jeg bruker det bestandig, men en smak i våren er så koselig. Løvetann har jeg forsøkt i salat, men det var ikke helt min smak. Så her blir den tatt opp og fjernet også. Ha en fin dag, her regner det. Klemsiklem:)

      1. Takk for det. Så fint at du skrev forskjellige ting som du bruker fra naturen. Synes det er flott med alle som gjør det, og er kreative og flinke med mat. Jeg er litt vel kjedelig der ☺️😉 Det regner innimellom her også. Fint at det kommer litt regn til dere og 😀 Nyt dagen videre! ❤️

    2. Da jeg var lita jente, fikk jeg høre at løvetann er giftig. Tenk slik feilinformasjon! Smart med en sånn løvetannfjerner. Det skulle jeg også hatt da jeg hadde hus og hage 😀

    3. Det er rart med det. Vi synes Løvetannen er fin med det samme den kommer opp av jorda, men på plenen og i Hagen vil vi slett ikke ha den. Når vi en eller annen gang får Løvetann her, tenkte jeg å lage Løvetannsirup.🤗 Kos deg med hagearbeidet.🌱🌸

    4. Skjønner godt at du ikke vil ha løvetann i plenen, men ellers er jeg blant de som elsker den blomsten – og jeg har brukt den masse-masse opp gjennom årene, både i salat og som drikke. Ikke som erstatning til kaffe, men rett og slett som et tilskudd av utvalget av kveldsdrikker, hehe. Og selvfølgelig i STORE buketter på bordet 🤩🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg